VAREhuset

Add Your Heading Text Here

Spørsmål og svar - Minimarked

Hvorfor anbefaler dere 4 ukers leietid?

Vi har en del stamkunder som kommer innom for å se etter nye ting, men ikke alle er innom hver uke. Derfor anbefaler vi at du leier i en 4-ukers periode for at flest mulig skal se varene dine, og kanskje også ha tid til å komme tilbake etter å ha tenkt seg om.  

Hvordan foregår utbetalingen?

Etter endt leieperiode trekker vi fra leien for plassen + 17,5% av alt du har solgt, og utbetaler overskuddet til din konto. Dersom du ikke selger for prisen for plassleie, betaler du mellomlegget ved endt leieperiode.

Jeg har bestilt plass, hva skjer videre?
  1. Følg linken vi sender deg fra salgssystemet på e-post/SMS og godta vilkår etc.
  2. Velg leieperiode.
  3. Fyll ut produktark med pris og beskrivelse av produktene dine. Husk å lagre underveis. 
  4. Når et produktark er ferdig utfyllt, skal du hake det av som ferdigstilt. 
  5. Ta med tingene dine ned til varehuset. Vi printer ut produktarket med priser/strekkoder som du selv setter på tingene dine. Vi er behjelpelig med kleshengere og annet utstyr du trenger.  
Hvordan skal jeg prise tingene mine?

Vi ønsker at du skal få solgt mest mulig i den perioden du leier hos oss. Derfor anbefaler vi at du gjerne setter prisen litt under det du kan kjøpe tilsvarende produkt for på Finn.no, Tise og lignende. Ved å gi kundene en reell følelse av å gjøre et kupp, øker sjansen for at de kommer tilbake neste gang de er ute etter noe spesielt, og du drar nytte av dette gjennom økt salg. 

Kan jeg se salget mitt hjemmefra?
Via salgssystemet sine nettsider, har du full oversikt over salgene dine. Du kan også laste ned tilhørende app for enda enklere tilgang. 
Må jeg komme innom i salgsperioden min?
VAREhuset selger varene for deg, og vi prøver også å rydde litt i stativene ved anledning. Vi anbefaler likevel at du stikker innom i løpet av leieperioden for å sjekke over at prismerkingene sitter som de skal. Vi kan ikke selge varer som har mistet prisen sin, så ved å stikke innom sikrer du at alle dine varer er salgbare over hele perioden. Benytt gjerne anledningen til å rydde litt i stativet/hylla di, og å fylle på med nye varer. Et ryddig stativ med påfyll av varer gjennom perioden gir gjerne økt salg, fremfor et overfylt stativ. 
Hva skjer dersom prismerkingen faller av?
Vi opplever dessverre at prismerkingene innimellom faller av. Det er veldig viktig at disse er festet godt til plagget, ikke bare til kleshengeren. Bruk gjerne en eksisterende hempe for å tre tråden gjennom, evt en sikkerhetsnål. I tillegg er det lurt å gi varen en god beskrivelse når du legger inn produktet. Det øker sjansen for at vi klarer å identifisere varen dersom uhellet er ute og prisen likevel faller av. 
 Umerkede varer vi ikke klarer å identifisere blir tatt vare på i opptil 4 uker. Dersom selger fortsatt ikke er identifisert, tilfaller varen VAREhuset. 
Hva skjer hvis varene mine blir stjålet, eller det oppstår brann i lokalet?
Varehuset har dessverre ikke anledning til å dekke varer som går tapt som følge av brann eller tyveri. Vi anbefaler alle selgere å ta kontakt med eget forsikringsselskap i forkant av leieperioden, for å sjekke om for eksempel egen innboforsikring kan dekke denne type tap.
Åpningstider 
Tirsdag – Fredag 11.00 – 17.00
Lørdager 11.00 – 16.00

hei@vare-huset.no